• Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Begeleiden van actief leren

theorie en praktijk van zelfsturing en samenwerking
Maak tweedehands je eerste keus
  • Alle boeken zijn met de hand gecontroleerd
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
nog 1 op voorraad

5,55

Hoe tweedehands wil je het hebben?
Begeleiden van actief leren
Begeleiden van actief leren
Beetje gebruikt
5,55
ISBN
9789046904459
Bindwijze
Paperback
Taal
Overig
Uitgeverij
Coutinho
Jaar van uitgifte
2015
Aantal pagina’s
192

Waar gaat het over?

Steeds meer scholen kiezen voor actief leren, waarbij leerlingen tegelijk werken aan kennisdoelen en aan de voor hun toekomst zo belangrijke '21e eeuwse vaardigheden'. Zelfsturing en samenwerking zijn daarbij essentieel. Het aanleren van deze vaardigheden vraagt een coachende, begeleidende rol van de leerkracht. Hierbij is het geven van doelgerichte feedback een krachtig instrument om prestaties te verbeteren. Leerkrachten in het basisonderwijs blijken het echter moeilijk te vinden om goede feedback te geven. Dit handboek biedt veel praktische handvatten voor de organisatie van actief leren en voor de begeleiding van leerlingen hierbij . Begeleiden van actief leren is de eerste uitgave gericht op het doelgericht werken aan actief leren, met aandacht voor het geven van feedback op kennisdoelen, op samenwerkend leren en op zelfsturing door leerlingen. De beschreven aanpak is gebaseerd op een vierjarig onderzoek. De helder opgebouwde uitgave omvat een goede (theoretische) onderbouwing, veel praktijkvoorbeelden en handvatten, met daarbij ook praktische tips en checklists. Op de website staat uniek videomateriaal met voorbeelden van feedback, docentmateriaal en opdrachten. Dit boek is bedoeld voor studenten van de pabo en voor leerkrachten in het basisonderwijs die willen leren hoe ze hun leerlingen beter kunnen begeleiden tijdens actief leren. De lezer wordt uitgedaagd zelf actief te leren met behulp van de vele reflectievragen en verwerkings- opdrachten waarmee de kennis en vaardigheden in de praktijk worden gebracht. Linda van den Bergh heeft gewerkt in het basisonderwijs als leerkracht en remedial teacher. Zij is gepromoveerd op het thema feedback tijdens actief leren en werkt bij Fontys OSO. Anje Ros is lector bij Fontys Hogeschool Kind en Educatie. Zij heeft onderwijskunde gestudeerd en is gepromoveerd op het thema samenwerkend leren.
Lees verder

Recensies

0 recensies

Uitstekend

Zeer goed

Goed

Acceptabel

Onbevredigend

nog 1 op voorraad
10,80
Tweedehands Beetje gebruikt
10,45
Erik Bolhuis, Aike van der Hoeff
OnderWijs met ICT
nog 1 op voorraad
14,00
Tweedehands Beetje gebruikt
6,80
Tweedehands Beetje gebruikt
18,75
nog 1 op voorraad
10,80
Tweedehands Beetje gebruikt
10,45
Erik Bolhuis, Aike van der Hoeff
OnderWijs met ICT
nog 1 op voorraad
14,00
Tweedehands Beetje gebruikt
6,80
Tweedehands Beetje gebruikt
18,75

Anderen bekeken ook

30,80
Jos van Onna, Anky Jacobse
Laat maar zien
59,00
29,95
Marieke Beckerman, Liesbeth van Beemen
Ontwikkelingspsychologie
36,95
Harry Paus, Adri van den Brand
Portaal
44,00
Etje Heijdanus-De Boer, Anouk van Nunen
DANS!
sorry, niet op voorraad