• 30 dagen retourgarantie
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Media, cultuur en burgerschap

Een inleiding
Maak tweedehands je eerste keus
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • De bezorging kan wat langer duren door de feestweken.
25% korting

14,65 10,99

Hoe tweedehands wil je het hebben?
Media, cultuur en burgerschap
Media, cultuur en burgerschap
Beetje gebruikt
10,99
323401320
component.product.quantitySelect.legend
ISBN
9789055892266
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands
Uitgeverij
Maklu, Uitgever
Jaar van uitgifte
2003
Aantal pagina's
171

Waar gaat het over?

Deze inleiding in de mediastudies is een Nederlandstalig tekstboek met voorbeelden en analyses van Nederlandse mediaproductie, -tekst en -receptie. Aan de orde komen o.a. de rituele functie en de culturele betekenis van de media, programmeringsstrategieen, de eigendomsverhoudingen en de gevolgen daarvan, een wetenschappelijke analyse van mediateksten en -betekenissen, de gehanteerde verschillen, stereotypen in relatie tot burgerschap, het alledaags mediagebruik, en hoe de media een jeugdcultuur creeren. In deze tweede herzien druk is de tekst aangeoast met actuele informatie. Het nieuwe laatste hoofdstuk bespreekt de toekomst van de media, in het bijzonder vantelevisie. Liwesbet van Zoonen is universitair hoofddocent en bijzonder hoogleraar Gender en multimedia (Opzij-leerstoel) aan de afdeling Communicatiewetenschap van de Universiteit van Amsterdam. Zij is als staflid verbonden aan het onderzoeksinstituut Amsterdam School of Communications Research (ASCoR) en sinds 2000 als hoogeleraar in deeltijd aan de Univewrsiteit Maastricht.
Lees verder

Recensies

Gemiddelde waardering van 0 van 5 sterren

0 recensies