• Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Nieuwe business modellen

samen werken aan waardecreatie
Maak tweedehands je eerste keus
  • Alle boeken zijn met de hand gecontroleerd
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden

14,04

Hoe tweedehands wil je het hebben?
Nieuwe business modellen
Nieuwe business modellen
Echt gebruikt
14,04
ISBN
9789462200869
Bindwijze
Hardcover
Taal
Overig
Uitgeverij
Academic Service
Jaar van uitgifte
2014
Aantal pagina’s
320

Waar gaat het over?

Duurzaamheid wordt volwassen. Mensen in de samenleving komen in beweging. Ze vinden dat het anders kan én moet. Zo ontstaan initiatieven rond thema's die er toe doen, zoals voedsel, energie en zorg. We noemen dat de opkomst van de WEconomy. Het aantal initiatieven groeit, maar veel komen er niet tot volledige ontwikkeling. Dat is jammer, want zo verliest de maatschappij kostbare energie van mensen die een transitie naar een andere economie, een andere samenleving, helpen vormgeven. Samen 'werkenderweg' de toekomst van onderop vormgeven betekent een geweldige uitdaging. Duurzaamheid groeit niet aan bomen of struiken, maar moet door mensen georganiseerd worden, met elkaar én kundig. Dat is lastig. De WEconomy organiseren vraagt om nieuwe manieren van met elkaar omgaan, vraagt om nieuwe transactiemodellen, om nieuwe business modellen. In de afgelopen drie jaar is door Jan Jonker (hoogleraar Duurzaamheid aan de Radboud Universiteit Nijmegen) met verschillende groepen mensen gewerkt aan onderzoek naar nieuwe business modellen (NBMs). De kern van een NBM is om samen waarde te organiseren en opbrengsten te delen. NBMs bieden een manier van organiseren waarin het niet alleen gaat om geld, maar ook om andere waarden. Een business model dat het mogelijk maakt wederzijds waarde te delen. De WEconomy, dat zijn wij! Samen met ruim dertig coauteurs zijn deze inzichten uitgewerkt in dit prachtig vormgegeven lees en doe-het-zelf-boek. Het resultaat biedt een leidraad om te komen tot een volwaardig alternatief voor conventionele business modellen. Iedereen kan hiermee aan de slag om zelf een NBM op te zetten of aan te scherpen, zodat duurzame initiatieven wél succesvol van de grond komen. Het boek biedt achtergrondinformatie, een scala aan voorbeelden, tips en checklists.
Lees verder

Recensies

0 recensies

Uitstekend

Zeer goed

Goed

Acceptabel

Onbevredigend

Anderen bekeken ook

Alexander Osterwalder, Yves Pigneur
Business model generatie
18,45
Jan de Leeuw, Jacinta Kannekens
Bedrijfsethiek en MVO voor HBO
4,75
Alexander Osterwalder, Yves Pigneur
Waarde propositie ontwerp
22,70
Sam Conniff Allende
Be More Pirate
12,95
Jean-Pierre Thomassen
Customer delight in 5 stappen
13,55
Paul van Ruiten, Elise Vonk
Impactvol ondernemen in de praktijk
22,00
Jan Jonker, Onbekend
Nieuwe Businessmodellen II
sorry, niet op voorraad
Jean-Pierre Thomassen
De customer delight strategie
sorry, niet op voorraad
sorry, niet op voorraad
sorry, niet op voorraad