Tweedehands boeken verkopen - Boeken inkopen - Boeken opkoper

Veel gestelde vragen

__________________________

Je kunt ons ook bellen

Boeken verkopen

Nee dat is niet erg, zolang een boek nog bruikbaar is voor een ander willen wij het boek wel hebben. Bij het zoeken naar een nieuwe eigenaar zullen we dit vermelden zodat de toekomstige eigenaar niet voor een verrassing komt te staan.
Helaas kunnen we geen partijen ongesorteerde boeken inkopen. Het is alleen mogelijk om boeken aan ons te verkopen via de App of website. Als je het te veel werk vindt om de boeken met de app te verkopen dan raden we aan om ze bij een kringloopwinkel te brengen of als partij aan te bieden op marktplaats.nl
De actie code kun je invoeren wanneer je voor meer dan € 20,- aan boeken hebt gescand. Swipe naar het scherm "inpakken" en vervolgens naar "gegevens". Bovenaan dit scherm kun je de code invullen. De code activeer je door een website link te delen via Facebook of door je mening in de Appstore of Playstore achter te laten.
Ja, dat kan. De Boekenbalie app accepteert 2 boeken per titel. Grote partijen van 1 titel kunnen we helaas niet kopen.
Onze app is heel goed in het selecteren van boeken die nog waarde hebben. Je kunt alleen boeken aan ons verkopen via de App. Boeken die niet met de App zijn gescand kunnen we helaas niet inkopen.
In de app kun je boeken invoeren met een streepjescode of door de barcode in te typen. Heb je vragen of twijfel je of je dit boek mee wilt sturen? Neem dan contact met ons op!
Omdat de waarde wordt gebaseerd op recente verkoopcijfers van grote en bekende verkoopsites worden de prijzen in de app elke 14 dagen bijgesteld. We garanderen de waarde van je boekenlijst altijd 14 dagen. Daarna kan het zijn dat de prijzen in je nog niet verzonden lijst worden aangepast. Je ontvangt hiervan een melding zodra je de app weer opent. Je boekenlijst blijft dus bewaard, alleen de prijzen kunnen verschillen.    
Als de app het ISBN nummer niet herkent kan dat verschillende oorzaken hebben.
  • Probeer eerst het boek nog een keer te scannen, soms valt er net te veel of te weinig licht op de streepjescode.
  • Boek nog steeds niet gevonden? Dan is het boek niet bekend in ons systeem.
  • Je kunt dit boek niet verkopen.
Heb je vragen of twijfel je of je dit boek mee wilt sturen? Neem dan contact met ons op!
Ja dat kan, de prijzen gelden voor tweedehands en nieuwe boeken.
Dat is waar we voor staan! Wij kopen al je boeken in één keer en verzenden van je boeken is altijd gratis. Je scant je boeken snel en eenvoudig vanuit je luie stoel en voorkomt een hoop onnodig gesjouw. Wanneer je boeken verkoopt aan (tweedehands) boekwinkels dan wordt vaak gevraagd of je met je boeken langs wilt komen, nog voordat je weet of je boeken wat opbrengen. Of je kunt aan de hand van een lijst zelf opzoeken of je boeken ingekocht worden en voor welk bedrag. Dit kost allebei veel tijd en moeite. Je boeken op het internet verkopen is tijdrovend en daarbij is het nog maar de vraag of er iemand is die je boek wilt kopen. Het contact met de koper, inpakken en opsturen van het boek kost veel tijd en dat terwijl de prijs van een gemiddeld tweedehandsboek niet hoger is dan een paar euro.  
Ja, je kunt met de Boekenbalie-app ook je Engelse boeken verkopen. De app geeft -net als bij de Nederlandse boeken- direct de prijs waarvoor wij het boek inkopen. De inkoopprijs is ook hier vastgesteld op basis van de vraag en het aanbod van het boek, gebaseerd op de gegevens van grote online boekhandels. Met de app kun je vooralsnog alleen Nederlandse en Engelse boeken scannen.
In de App wordt regelmatig aangegeven dat we een boek niet kopen. Deze boeken hebben een waarde van € 0,-. In de meeste gevallen gaat het om boeken waar er heel veel van zijn en nog nauwelijks vraag naar is. Ook computerboeken ouder dan 2 jaar, reisgidsen ouder dan 1 jaar en de meeste studieboeken ouder dan 10 jaar worden niet ingekocht. Boeken die 0,- opbrengen kun je zelf doneren aan een goed doel of kringloopwinkel bij jou in de buurt. Lees hier welke boeken je niet kunt meesturen i.v.m. (ernstige) beschadigingen.
Je boeken worden nauwkeurig getaxeerd op basis van prijs-historie, populariteit, en de beschikbaarheid van het boek. Alle prijzen zijn gebaseerd op grote en bekende verkoopsites, waarmee wij jou een bod doen. De prijs die je ziet krijg je ook. Nadat wij je boeken hebben ontvangen begint ons werk; gedurende 2 jaar de boeken weer verkopen aan nieuwe liefhebbers. De prijs die wij aan jou betalen zullen we daarom vermeerderen met magazijnkosten, verzendkosten, personeelskosten, retourkosten, huisvestingskosten reclamekosten enz. Daarna moet er ook voor ons een klein stukje winst overblijven voor de moeite. De waarde van de boeken die je in je lijst hebt staan is 3 maanden geldig.
Boeken met onderstrepingen, markeringen of waar in geschreven is, kopen we niet als::
  • Meer dan 20% van de pagina's is bewerkt met potlood , pen of marker.
  • Grove taal bijgeschreven is.
  • Gedrukte tekst niet meer leesbaar is.
  • Foto's en plaatjes zijn ingekleurd.
Als je ons een dergelijk boek toestuurt dan zullen we deze niet inkopen, dit boek wordt dan in mindering gebracht op het totaalbedrag. Boeken die niet worden ingekocht worden niet terug gestuurd.
De volgende boeken kopen we niet (of zelden) en kunnen niet naar ons worden opgestuurd.
Beschadigde boeken:
  • Brand- of rookschade
  • Aanzienlijke schade of slijtage aan de binding
  • Oude bibliotheek exemplaren
  • Loszittende, ontbrekende of gescheurde pagina's
  • Sterke geur (zoals bijvoorbeeld sigarettengeur)
  • Water-, vocht-, of schimmelschade
  • Werkboeken (geldt dus niet voor tekstboeken) waarin is geschreven (gedeeltelijk of volledig ingevuld met pen of potlood)
  • CD’s of DVD’s, behorend bij een boek, met barsten, diepe krassen of vervormingen
  • Grote beschadigingen
  • Grote vlekken
  • Erg vies
Boeken die incompleet zijn:
  • Toegangscode ontbreekt/is gebruikt
  • Alle delen, indien het een serie onder 1 ISBN nummer is
  • Ontbreken van de stofomslag, bijbehorende CD of DVD
  • ISBN en titel komen niet overeen
Boeken met onderstrepingen, markeringen of waar in geschreven is, kopen we niet als:
  • Grove taal bijgeschreven is
  • Gedrukte tekst niet meer leesbaar is
  • Foto's en plaatjes zijn ingekleurd
  • Meer dan 20% van de pagina's is bewerkt met potlood , pen of marker
Alle boeken worden gecontroleerd door ons kwaliteitscontrole team. Heb je een uniek exemplaar van een boek, neem dan contact met ons op. Boeken die we niet kopen kun je zelf doneren aan een goed doel of kringloopwinkel bij jou in de buurt.

Account en login

Downloaden

Nee, de app is helemaal gratis te downloaden. Er zijn ook géén in-app aankopen om gebruik te kunnen maken van de service van Boekenbalie. Tip: Let erop dat je wifi aanstaat als je de app uit de App store of Google Play download, zodat je niet onverwacht wordt geconfronteerd met data kosten.
Voor Apple geldt minimaal iOS 8.0. Op zowel iphones als Ipads werkt de app naar behoren Android wordt op dit moment alleen ondersteund voor Smartphones met minimaal Kitkat 4.4. Helaas werkt de barcode scanner op Android tablets niet, waardoor er geen boeken aan de lijst toegevoegd kunnen worden. Hier wordt aan gewerkt.  

Werking van de App

Op dit moment is het alleen mogelijk om streepjescodes te scannen via de App op je telefoon. Via de website kun je alleen het ISBN nummer intypen. Heb je veel boeken? Download dan de app in de playstore of appstore.
Voor IOS: Bij het openen van de App krijg je de vraag "toegang verlenen tot de camera?" hier moet je "Ja" antwoorden. Als je toch "Nee" hebt geantwoord, dan werkt de barcode scanner niet. Om dit te herstellen ga ja naar de instellingen van je telefoon. Daar scroll je net zo lang naar beneden tot je de Boekenbalie App ziet, druk hier op. Daar staan 2 instellingen. Zet de instelling voor toegang tot de camera op "Ja".  
Soms reflecteert er licht op de streepjescode, waardoor de scanner de streepjescode niet kan lezen. Probeer het boek iets te kantelen zodat er geen licht opvalt.
  • Zorg voor genoeg licht, dan werkt de camera van de telefoon of tablet het beste.
  • Varieer in afstand tussen de camera en het boek.
  • Soms pakt de camera de barcode niet, je kunt het altijd nog een keer proberen.
  • Lukt het nog steeds niet, dan kunnen we dit boek helaas niet kopen.
Tip: Heb je een Android toestel? Als je weinig licht hebt kun je het lampje van je smartphone aanzetten met de volume knop. Lees meer Android tips en iOS tips.
Scant de app je boeken niet goed? Probeer te variëren in de afstand tussen je camera en het boek. Heb je zelf een tip? Mail deze dan naar inkoop@boekenbalie.nl
  1. Als je weinig licht hebt om je boeken te scannen, dan kun je het lampje van je smartphone aanzetten met de volume knop.
  2. Probeer te variëren in de afstand tussen je camera en het boek.
  3. Heb je zelf een tip? Mail deze dan naar inkoop@boekenbalie.nl

Verzenden

Als je geen printer hebt, of hij doet het niet, dan kun je in de App aangeven dat je de labels per post wil ontvangen, of neem contact met ons op. Als je kiest voor pickup, dan neemt DHL de labels mee en hoe je verder niet te doen.
Zorg dat je voor minimaal € 20,- aan tweedehands boeken hebt gescand, pas dan kun je ze aan ons verzenden en verkopen. Het is niet mogelijk om boeken naar ons te verzenden als je voor minder dan € 20,- hebt verzameld. Als je in de app op verzenden hebt gedrukt, dan ontvang je binnen 20 minuten een e-mail met daarin de gratis DHL verzendlabels. Geef je pakket met het label erop af bij een DHL Parcelshop bij jou in de buurt.
De verzendlabels die je ontvangt, zitten ieder afzonderlijk op een PDF. Als je gaat printen zorg dan dat je kiest voor actual size. Op deze manier voorkom je dat je label niet werkt. Heb je geen printer of komt het label er vreemd uit te zien. We kunnen je de labels altijd per post toesturen.
Helaas kun je pas boeken naar ons toesturen als je voor meer dan € 20,- aan boeken hebt gescand. Vraag aan vrienden en familie of zij nog tweedehands boeken willen verkopen. Boeken bij ons langs brengen is niet mogelijk.
Er zit geen geldigheidsdatum aan de labels. Ze blijven geldig tot je ze gebruikt om je pakketten naar ons toe te sturen. We raden het echter niet aan om verzendlabels ouder dan 1 maand te gebruiken. De informatie erop kan verouderd zijn en tot fouten leiden bij het versturen.
Ja, dat kan. Je kunt je boeken naar een Parcelshop brengen. Als je voor meer dan € 50,- hebt gescand dan kan DHL je boeken ook komen ophalen, kies dan voor parcelshop en neem contact met ons op per e-mail of telefoon wij maken dan een afspraak voor je op een werkdag. Je moet er wel rekening mee houden dat je tussen 9 en 18 uur thuis moet zijn omdat DHL geen precieze tijd kan opgeven dat ze langskomen.
Er zijn 3 opties.
  1. Een hele nieuwe lijst maken, dan krijg je ook nieuwe verzendlabels. Stuur even een mail naar inkoop@boekenbalie.nl met het verzoek om de oude lijst te verwijderen.
  2. Als het niet veel boeken zijn, geef dan de boeken waar het om gaat door via inkoop@boekenbalie.nl. Wij voegen dan het totaal bedrag extra toe aan de order.
  3. Maak een tweede order (wel goed gescheiden houden, als je voor meer dan 20,- hebt.)
Het kan gebeuren dat je DHL mist, of DHL gewoon niet langs geweest is op de dag die jij hebt aangegeven. Als DHL jou niet thuis trof dan laten ze een briefje achter waarop staat wanneer ze weer langskomen. Op dit briefje staat ook een nummer van de klantenservice, hier kun je een nieuwe afspraak inplannen. Als DHL helemaal niet geweest is, neem dan contact op met Boekenbalie, dan maken we een nieuwe afspraak voor je.
Dat is vervelend. Mocht het niet lukken om een lijst in te sturen, neem dan contact met ons op. We kunnen je altijd buiten de app om helpen.
Ja, dat kan, Neem eerst even contact met ons op, dan zorgen we ervoor dat de labels die je hebt ontvangen herkend worden door de Parcelshop bij jou in de buurt.
Na het scannen van meer dan  € 100,- aan boeken, kun je van ons gratis stevige dozen lenen. Neem contact met ons op of geef dit bij het afronden van je order op in de app om dit te regelen. De dozen die we gratis opsturen zijn vaak al een keer gebruikt en op stevigheid door ons gecontroleerd.

Staat je vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op: